Jak zaprojektować etykietę produktu, żeby była atrakcyjna?

Etykieta produktu powinna być nie tylko atrakcyjna, ale przede wszystkim zgodna z prawem. Tworząc projekt, powinniśmy wziąć pod uwagę to, że produkt wchodzi na rynek i musi przyciągnąć uwagę nowych klientów. Powinna być zatem jednakowo dobrym produktem promocyjnym i informacyjnym.

Co powinna zawierać etykieta produktu?

Przede wszystkim powinny znaleźć się na niej obowiązkowe informacje dotyczące nazwy adresu nr telefonów i dostawcy. Powinny też znaleźć na nie inne dodatkowe informacje zależne od branży. Obowiązkowe są między innymi:

  • Wykaz składników odżywczych — wypisany w kolejności malejącej
  • Data przydatności
  • Informacje dotyczące alergenów jak jajka czy zboża
  • Warunki przechowywania
  • Sposób przygotowania, jeśli wymaga tego użycie na przykład piekarnika
  • Numer partii produkcyjnej
  • Waga netto

Jaka powinna być etykieta produktu?

Wyżej wymienione informacje powinny być jasne i zrozumiałe. Klient powinien też z łatwością je zauważyć. Najważniejsze jest jednak, by wszystkie umieszczone informacje były zgodne z prawdą i nie wprowadzały klientów w błąd. Jeśli jego życie będzie jakiekolwiek zagrożone, produkt może zostać wycofany z rynku, co generuje duże straty finansowe. Bardzo ważne jest również umieszczenie na niej obowiązkowych znaków bezpieczeństwa, zgodności i dopuszczenia towaru do sprzedaży. Jeśli chodzi o jej wygląd, to należy dopilnować, by była ona przede wszystkim trwała i odporna na zadrapania i inne uszkodzenia oraz wilgoć.

Atrakcyjna etykieta – jakie są jej funkcje?

Zanim zaprojektujemy etykietę, należy określić, jaka będzie jej funkcja. Do wyboru mamy:

  • Promocyjną – szybka informacja, treść łatwa do zamieszczenia
  • Cenową – cena, data przydatności
  • Informacyjną — z tyłu opakowania, gdzie należy umieścić kod kreskowy, skład namiary producenta
  • Frontową – ma zrobić pierwsze wrażenie i przyciągnąć uwagę klienta

Aby etykieta była atrakcyjna, należy ją wyróżnić, wykorzystując unikatowy kształt złocenia i metalizację, która jest nowoczesna i elegancka i sprawia, że jest zauważalna. Jeśli chodzi o parametry techniczne, to najbardziej typowe wykonane są w formacie PDF i EPS, rozdzielczość wynosi 1300 dpi, a przestrzeń barwna to cmyk. Czcionki powinny być w odpowiednim rozmiarze proste i czytelne.

CZYTAJ  Bartosz Bekier: Szrapnelem w cywilów. Zapiski z oblężonego Doniecka

Jak zaprojektować skuteczną etykietę produktu?

Zanim przystąpimy do jej generowania, należy wcześniej wykonać projekt, by móc zobaczyć efekt końcowy i w razie ewentualnych wątpliwości dokonać zmian. Po pierwsze, należy zdefiniować grupę docelową.

Dzięki temu podejmiemy decyzję o jej kształcie, kolorystyce i elementach graficznych. Kolor etykiety powinien się wyróżniać i wzbudzać zainteresowanie klientów. Warto jest jednak zwrócić uwagę na to, by całość była spójna i współgrała z marką produktu. Poza kolorystyką umieszczamy na niej grafikę lub zdjęcia, które mają za zadanie przyciągnąć uwagę, powinny być więc dobrej jakości.

Atrakcyjne etykieta produktu — jakie warunki powinna spełniać?

Aby etykieta była naprawdę atrakcyjna, należy spełnić kilka ważnych aspektów, między innymi:

Powinna być:

  • Zaskakująca – ciekawa i odpowiadać najnowszym trendom
  • Czytelna — ważne jest logiczne rozmieszczenie informacji
  • Profesjonalna – zwiększa szanse na profesjonalny odbiór
  • Lifestylowa — najpopularniejsze są etykiety ekologiczne i wegańskie
  • Zaskakująca – nieszablonowe, wykończenie i intensywne kolory

Atrakcyjna etykieta na produkt – jak ją uzyskać?

Stworzenie profesjonalnej etykiety jest podstawowym punktem do zainteresowania naszych klientów. Warto jest skorzystać z pomocy specjalisty, który ma w tej kwestii doświadczenie i niezbędną wiedzę. Wybierając firmę, której zlecimy wykonanie etykiety, należy zapoznać się z ich opiniami i portfolio. Projektowanie etykiet to kluczowy element reklamy i przyciągania klientów. Dzięki nim grono odbiorców się zwiększy, a my skutecznie zbudujemy wizerunek naszej firmy. Badania jasno wykazują, że atrakcyjne etykieta jest nie mniej skuteczna niż pełnoprawna reklama w internecie lub telewizji.

Artykuł powstał we współpracy z firmą Flexodruk.pl.

Dodaj komentarz